sâmbătă, 27 februarie 2010

Geometrii economice

In ultima jumatate de an am dus doua vieti paralele, una la Paris iar alta la Bruxelles. Doua vieti deci, doua mese, doua periute de dinti, doua abonamente de metrou, doua bilete de tren, unul dus si altul intors, doua truse cu medicamente, doua biblioteci interconectate, doua… doua… doua… Am fost nevoita sa-mi iau si a doua pereche de pantaloni. Cand aveam o singura viata imi ajungea o pereche.

Slava Domnului ! Occidentul, societate de consum prin excelenta, nu a reusit sa ma corupa integral. Pe aceste doua vieti se ducea toata bursa mea. O mie de euro. La sfarsitul lunii ieseam cap in cap. Exclud din calcul cartile. Acestea nu intra la capitolul cheltuieli. Ele reprezinta active fara uzura, mai ales morala, chiar daca eu le consum.

Din cand in cand ma duc la inchisoare. Asa numesc eu magazinele. De fiecare data cand intru in ele sunt prizoniera. Creierul meu devine alb, iar simtomele se manifesta la stomac, care se intoarce pe dos.
Dupa o zi epuizanta de birou, ma intorc acasa cu o cunostinta de a mea. Si ea vine de pe acelasi Planeta ca si mine. Insa, diferenta dintre mine si ea e una monumentala. Pe mine ma doare stomacul, pe ea nu. Ea e corupta, eu nu. Eu sunt corupta, ea nu. Ea cu « investitiile » ei, eu cu ale mele. Hai, sa intram in magazinul asta, imi zice amica cu foc in ochi. E unul de marca.
Am pasit. Din realitatea mea in realitatea ei. Ochii mei se aruca violent din radacini si cad cu toata masa lor pe un pret cosmic, mult mau greu decat toata masa mea corporala impreuna cu cea a amicei cu foc in ochi, daca e sa tinem cont de paritatea kilograme euro egala cu unu. Ma aplec sa-mi adun ochii si violenta e tot mai mare. Caci nu visez. O suta patruzeci si sapte. Euro. Si treizeci si patru de centi. Un tricou. Oare daca e sa ma targuiesc cu blonda de la casa, lasa balta centii ? Sa mi-l iau, ma intreaba amica cu foc in ochi. Stai sa ma gandesc, ii raspund. Zece centi a primit chinezul de zece ani care l-a croit, cusut, ambalat si incarcat pe vapor. Costul panzei… E de firma, imi aminteste amica cu foc in ochi. Schimb retorica, fara sa-mi dau seama ca pentru ea devenea si mai incendiara. Stai sa ma gandesc, zic iar. Daca o carte din colectia Poche costa in mediu … Ha, ha, ha! Tu shi chiar crezi cî eu a sî ni cumpar asa sheva, cu dispret imi scuipa amica. Focul din ochi si culoarea ca drapelul unui partid de pe unghiile ei au inceput sa-mi piste pielea. Sandwich-ul de la patiseria din coltul strazii isi facu rapid drum spre esofag. In sens invers. Stomacul. Am simtit o durere intensa si la minte.
M-am intors colorata acasa. Eu corupta. Ea corupta. Eu de morala. Ea de marca. Eu perdanta. Ea glorioasa. Blonda de la casa nu a cedat nici un cent.

Suna telefonul. La capatul undei mobile, amica cu foc in ochi. Vino la mine, imi spune vocea. Nu vreau. Asta imi striga constientul, subconstientul, stomacul si Freud. In loc de nu vreau intreb, ce s-a intamplat. Nimic, imi raspunde vocea. Am facut ceva gustos. Stomacul. Ma duc caci nu indraznesc sa refuz. M-au corupt normele. Nu toate. Slava Domnului!
Intru in casa si narile me se umfla de friptura. Stomacul. Amica cu foc in ochi e trista. Ce s-a intamplat intreb ca altadata la capatul undei. Am pierdut o suta de euro. Cum? Am luat metroul azi si stateau boii aia pe peron. Niste magari cu M mare. Nu fac altceva decat sa te pandeasca, imi spune vocea. Pai, intreb, erai fara bilet. Da. Culoarea de pe unghiile ei pentru prima data ma evita si isi alege ca destinatie pielea ei.

De ce sa comentez? Eu cu geometria mea economica, ea cu a ei. Eu cu abonament de patruzeci si cinci de euro, ea cu tricou de o suta patruzeci si sapte de euro. Si treizeci si patru de centi. Eu cu o suta de euro in plus, ea cu o suta de euro in minus. Eu cu morala, ea cu marca si iepurasul. Eu cu lumea mea, ea cu o suta de euro in minus din cauza „boilor” si „magarilor” care si-au facut treaba. Eu cu stomacul fragil, ea cu o suta de euro in minus.

2 comentarii:

  1. Geometriile tale sunt captivante si amuzante. Mersi pentru lectura placuta. Astept urmatoarele postari!

    RăspundețiȘtergere
  2. Simetria geometiei este parte cea mai interesanta, mai ales pentru aspectul foarte psycho al dublei existentei!

    RăspundețiȘtergere